Alla inlägg under juli 2008

Av Mamma Blå - 29 juli 2008 01:06

Nu är jag hemma igen efter några underbara men varma dagar på landet. Det har blivit mycket badande och plaskande. Värmen har gjort vattnet så varmt att till och med en badkruka som jag har vågat mig i.

I lördags hälsade vi på hos några vänner till familjen som har en egen liten strand och brygga. Jag har för mig att det var 26 i vattnet, oj vad det badades.

Dagen efter blåstes barnpoolen upp på mina föräldrars lantställe. Det blev en lång väntan för de badsugna barnen då det än så länge bara finns tillgång till kallvatten. Efter några timmar var vattnet dock så varmt att de kunde börja sin livade bad och skvätt lek.

 

Av Mamma Blå - 25 juli 2008 14:47

Nu käns kroppen och knoppen bra igen. Röd är jag fortfarande och varmt är det. Men klaga på solen och värmen ska man väll ändå inte göra, det är ju sommar.

Av Mamma Blå - 25 juli 2008 10:40

Jag har sådan huvudvärk. Aj Aj. Men oj oj jag har ju inte druckit något kaffe. Springer ut i köket och laddar bryggaren med än gång.

Av Mamma Blå - 25 juli 2008 00:28

Oj, jag som bara skulle kolla mail. Nu blev ju klockan rätt mycket ändå.

Imorgon, eller idag kommer min älskling hem. Gud vad jag och barnen har saknat honom. 

Natti, natti......

 

Av Mamma Blå - 24 juli 2008 23:22

Jag hämtade mitt paket från Ellos idag. Och jag blev nöjd med allt jag fick den här gången.

Extra glad blev jag över skorna med döskallar på, de satt perfekt.

Den rutiga babytunikan var också super.

Rea, rea,rea....

 




Av Mamma Blå - 24 juli 2008 23:02

Hurra vi hittade sonens badbyxor idag på en självklar plats (i påsen där vår lilla luftmadrass ligger).

Vädret var underbart, soligt, varmt och vattnet var underbart.

Vår minsta satte på sig badbyxor för första gången och var väll måttligt road av dett "kalla" vattnet.

Våran stora, han hade lite svårt att slita sig från stranden, men jag lyckades ändå få honom att fika lite i skuggan. Jag lyckades  bränna mig trotts minst tio kg solfaktor. 

 

 


Av Mamma Blå - 24 juli 2008 02:45

GÄSP! Lite välling och vyssande sen somnade hon om. Men man hinner ju vakna till lite själv. Hade ju glömt att stänga av datorn, men nu så är det dax att göra ett nytt försök.

John Blund here I come..

Av Mamma Blå - 24 juli 2008 00:18

Nu är mina muffins klara. Det fick bli med limesmak då vi hade slut på citroner. De blev lite extra läckra med rosa smörkräm och kokos.

Smakar ännu godare än vad de ser ut.

Mmmmmmm

 

Skapa flashcards