Alla inlägg under juli 2008

Av Mamma Blå - 20 juli 2008 07:00

Jag hittade lite söta kläder till lilltjejen på rean igår.

Tunika med fiskar och gröna byxor från KappAhl.

Tunika med blommor från KappAhl (koftan POP gåva av svärmor)




Av Mamma Blå - 20 juli 2008 06:47

Visst blir man glad när man hittar nått man verkligen vill ha.

Jag var på en loppis i Söderköping för ett tag sedan och hittade lite roliga saker, men mest roligt var denna burk.

Erik Kold-burk för 10kr.

Jag hoppas kunna hitta andra i samma serie i framtiden.







Av Mamma Blå - 20 juli 2008 06:15

Jag är vaken tidigt idag. Har varit på semestertur i nästan en vecka men är tillbaka igen. Först åkte vi till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld, roligt för både stora och små. Vi var i parken två dagar och sov i tält på tillhörande campingplats två nätter, väldigt mysigt.

Efter äventyret på Astrid Lindgrens Värld så åkte vi vidare till Öland.

Innan vi lämnade Kalmar för att åka över Ölandsbron så slutade min kamera att fungera, så inga mera bilder den semesterresan.


Bilresa till ALV.


Ronja Rövardotter


Tittut från Mattisborgen.


Söta drömmar i tältet..


God morgon mamma!


Gott med tältfrukost för hungriga magar.



Kom här genom staketet.


Ett äventyr med Rasmus på Luffen.


Och så träffade vi Pippi Långstrump och hennes pappa.


Det här var roligt, det gör vi snart igen mamma..


Av Mamma Blå - 11 juli 2008 00:38

Idag har tiden bara runnit iväg. Jag har städat och tvättat, busat med lilltjejen, lagat mat, handlat, sövt en jättesöt bäbis och till sist jobbat lite med mitt senaste sömnadsprojekt.

Jag hittade två jättegulliga tyger som bara måste bli en klänning till den minsta i familjen.

Dags och sova en stund....

Sy
Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards