Alla inlägg under oktober 2008

Av Mamma Blå - 19 oktober 2008 00:53

Så här såg tårtorna ut som jag gjorde till lillan.

(Här utan ljus) 

Av Mamma Blå - 18 oktober 2008 20:24

Grattis min lilla tös som idag fyller 1år!

Undrar vad det kan vara??......

Oj, kläder.

Dagens första tårtbit. Mums

Mera paket, storebror hjälper till.

Vilka fina skor.

Fika, fika, fika.

Dagen andra tårtbit, det här kan man nog vänja sig vid. :)

Efter ytterligare några timmar med bus, lek och prat har nu alla gått hem och den lilla söta 1-åringen sover sött i sin säng.

Av Mamma Blå - 16 oktober 2008 11:34

Nu måste jag röja undan lite i datarummet (vi får besök imorgon som nog gärna vill kunna sova här inne). Sedan blir det uppvärmning av lite mat (rester från gårdagens pastasås). Lillan vaknar snart så det är bäst att sätta igång.

Av Mamma Blå - 16 oktober 2008 10:57

Nu är jag tillbaka.. Allt är bra med oss, jag har bara haft fullt upp och somnat på soffan varje kväll (kvällarna har ju annars varit då jag har haft tid för det mesta). Nu kommer jag att försöka skriva lite oftare igen. Nu ska jag läsa ifatt lite...

Av Mamma Blå - 3 oktober 2008 10:09

Hittade koppen i skafferiet. Hmmm, ja, ja, nu kan jag ju sluta grubbla över det. Tog en varm påtår istället.

Av Mamma Blå - 3 oktober 2008 09:37

Ställde från mig min kopp med kaffe, men var?? Jag har nog världens kortaste minne ibland. *skratt* Hm, bäst att leta upp den så att inte lillan hittar den sedan när hon röjer runt. Hon är bara elva månader men sveper runt som en orkan när hon är på bushumör, vilket är rätt så ofta, men söt är hon.

 

Av Mamma Blå - 3 oktober 2008 00:35

Nu fick jag lite tid framför datorn innan jag kryper i säng. Kökssaneringen gick toppen. :) Barnen lekte så snällt på eftermiddagen, smög fram till dörröppningen flera gånger och smygtittade, de var bara så söta. Sambon kom hem sent men vi han ändå lite soff-titta på tv-småprata-mys innan han somnade där. *fniss* Nu ska jag läsa lite bloggar och sen sova sött.

Av Mamma Blå - 2 oktober 2008 12:20

Köket. Lilla tjejen får äta själv och ÄLSKAR det. Ja, vad ska man säga.. är inte matprickigt kök senaste mode ?! Hi, hi. Dags att sanera...........

Ovido - Quiz & Flashcards