Alla inlägg under november 2008

Av Mamma Blå - 21 november 2008 09:02

är det tvätt, städning, bullbak och fredagsmys som gäller här hemma. För er som ville ha receptet på Pepparkaksdegen kommer den lite senare. :)

Ha det så bra så länge. 

Av Mamma Blå - 20 november 2008 20:32

Nu ska jag fixa disken o krypa upp i soffan för att se på Medium...

Ses i morron...

God natt!


Av Mamma Blå - 20 november 2008 19:53

är klar och det gick jättebra, lillan blev lite sur när jag stod och rörde i degbunken i ca 20min (det kändes lite i armen det). Hon gav igen genom att riva ut det mesta i kökslådorna. He,he.

Han fick provsmaka en liten, liten bit av degen och han trodde nog att de kommer att bli de godaste pepparkakorna vi någonsin bakat. :)


Av Mamma Blå - 20 november 2008 11:17

går att köpa i affären men jag vill ha hemmagjord. Jag brukar göra efter ett recept jag fått av min mormor och det blir det i år också. Idag ska jag och sonen göra degen sedan ska den ligga och sova (som han brukar säga) i kylen i minst två dygn innan man bakar ut den till ca 200 pepparkakor. Det ska bli skoj.

Av Mamma Blå - 19 november 2008 08:55

vissen men inte ont i halsen i alla fall. :) Lillan sover förmiddag idag, det brukar hon inte göra men då får jag väll passa på att göra lite saker som att dricka kaffe och plocka i o ur diskmaskinen. Hon skulle varit på dagis idag men de har smittsam ögoninflamation (o kanske maginfluensa, de var inte helt säkra än) så vi valde att ha henne hemma några dagar.

Av Mamma Blå - 17 november 2008 14:30

Ja, idag vaknade jag och hade ont i halsen, kunde knappt prata och var riktigt vissen. Om det funnits möjlighet hade jag uppskattat hjälp med barnen, men det fanns det ju inte. Bara att bita ihop och hoppas på att man orkar hela dagen. Pannkakor idag med sylt och grädde till barnens stora glädje. Nu måste jag gå och leka innan all enerig tar slut och jag måste lägga mig ner igen.

Av Mamma Blå - 17 november 2008 14:27

Det bar av till Stockholm för att hälsa på sambons bror med fru. Det var trevligt att se deras lägenhet och gå runt lite i huvudstaden, även om vädret hade kunnat vara lite bättre.

På lilltjejen i bilen på väg upp, sen blev det inte mera kort för jag glömde helt enkelt att ta fler bilder den helgen. 

Av Mamma Blå - 14 november 2008 09:53

Idag är det städa,tvätta, packa som gäller här hemma. Sambon slutar tidigt idag så får vi se var det bär hän.....

Skapa flashcards