Alla inlägg under december 2008

Av Mamma Blå - 31 december 2008 11:14

Idag ska vi ha riktigt roligt. Nyårssmällare och tårta och dricka och god mat och...................

GOTT NYTT ÅR! 

Av Mamma Blå - 30 december 2008 15:44

helt otroligt men jag kom in på utbildningen! Han jag pratade med i telefonen visste inte vad han talade om han. Det verkar som om jag kanske kommer att bli undersköterska trotts allt. Jag börjar 12 januari.  HURRRRAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Av Mamma Blå - 30 december 2008 15:31

har varit så bra iår tycker jag. Många glada stunder med familjen har det varit. I morgon är det redan nyårsafton och då ska vi ha sköj. Idag är det tvätt och städ och bak. Stora killen har åkt skridskor för tredje gången idag och nu är han och pappa hos en dagiskompis som de träffade där. Lillan sover i vagnen och jag sitter här med en kopp kaffe...


Av Mamma Blå - 19 december 2008 21:05

Idag är Mamma Blå lite ledsen. Fick antagningsbesked från utbilningen jag sökt och jag var inte prioriterad. Hade "för bra" betyg. *skratt* Eller kan det vara så att komunen inte har så mycket pengar?! Hade tänkt bli Undersköterska men tydligen inte. Det jag tyckte var lite märkligt var att trotts att jag är reserv så kunde de inte ge mig ett svar på vilken reservplats jag låg på och inte heller hur många som hade sökt och hur många platser det överhuvudtaget fanns. Detta ska vara Kunskapstorget i Komunal regi.  När får jag besked på om jag kommit in eller inte som reserv då.... ja om jag kommer in som reserv så hör de av sig annars inte. Den personen jag pratade med i telefonen vågade säga att mina chanser var så minimala att jag kunde räkna med att inte bli antagen. Tillbaka på ruta minus igen. Jag vet att jag inte får gräva ner mig men det är svårt, aldrig trodde jag att jag skulle få höra att mina betyg skulle vara för bra. Nu ska jag gå in och krama min familj lite så kommer det nog att kännas lite bättre.


Av Mamma Blå - 14 december 2008 17:55

Idag var vi ute i snön och gjorde snögubbe/gumma.

 

Det blev gumma på ena sidan och gubbe på den andra, alltså snögumba. :) 

Av Mamma Blå - 14 december 2008 17:25

Igår var det ju Lucia. Vi var på bytorget på julmarknad. Jag och stora killen tog oss en sväng runt granen med tomten och de andra barnen. Efter dansen fick alla barn en godispåse. Stora killen tog lotter för en tia och vann en chokladask. Innan vi gick hem kom Lucia med hennes tärnor och sjöng, väl hemma kaffe, glögg, pepparkakor lussebullar och choklad. På eftermiddagen åkte vi och handlade. En skön dag med mycket snö (för att vara här).


Av Mamma Blå - 14 december 2008 17:20

från fredagen...

 

Av Mamma Blå - 12 december 2008 10:08

denna babyfilt som jag stickade när nr1 låg i magen. Nu när det börjar bli kallare så passar den bra till lillan.


 

Ovido - Quiz & Flashcards