Alla inlägg under december 2008

Av Mamma Blå - 12 december 2008 10:02

är på plats. 

Av Mamma Blå - 12 december 2008 09:59

Älskar mitt lilla änglaspel, inte så stort och det plingar inte. (även om jag kan tycka att det är mysigt med plingande sådana så har vi andra i familjen som inte tycker det) 

Av Mamma Blå - 12 december 2008 09:44

på dagis i morse. Stora killen var så duktig. Han var ensam stjärngosse bland ett hav av Lucior och tomtar. På min tid var det mest stjärngossar och bara ett fåtal tomtar. De var jätteduktiga på att sjunga också. Tänkte stolt lägga upp några bilder på min stjärna men batteriet i kameran tog slut.

Här är det äntligen riktigt mycket snö, så pass att det blir pulka hela eftermiddagen för oss. HURRA! 

Av Mamma Blå - 11 december 2008 10:51

står granen här så klädd och grann. Båda barnen var väldigt ivriga igår och de var sååå duktiga. Minsta hon fick inte riktigt kläm på att hänga upp kulorna och efter många trägna försök så la hon helt enkelt kulan på grenen och hämtade en ny. Hi, hi. Hon var såååå söt, för att vara ett år så är hon väldigt smart tycker jag. :)

Idag ska vi lägga upp/ner stjärngosselinnet (stora killen vill inte vara tomte i år). Vi ska även göra mera pepparkaksdeg för här äts det pepparkakor för fullt. Nu ska jag laga mat och väcka lilltjejen som tog en tidig förmiddagslur idag. 

Av Mamma Blå - 10 december 2008 11:38

som man tänkt sig. Igår blev det ingen juleklädd gran men det blev lite lussekatter istället. Har ju inte haft så stor lust att baka de senaste veckorna pga sjukan som härjat här hemma. Vi gör ett nytt försök på granen ikväll får vi se.

MMmmm jag måste bara säga att jag ÄLSKAR apelsiner, det är så goda så här års. smask,smask. 

Av Mamma Blå - 9 december 2008 10:19

JUL! Den börjar så smått infinna sig här hemma. Lite tomtar här och där och idag ska vi klä vår gran. Stora killen är på dagis men lilltjejen fick vara hemma då det fortfarande går magsjuka på hennes dagis. Jag börjar misstänka att det är Rotaviruset men jag hoppas de får buckt med det så man vågar skicka tillbaka henne, skulle tro att det inte blir innan jul dock, man vill ju gärna inte riskera att bli tvingad att vara isolerad på julafton.

Av Mamma Blå - 4 december 2008 11:59

för att det är över för denna gång. Stora killen är så glad över att få komma till dagis imorgon och få träffa alla sina kompisar. Lilla tjejen får vara hemma tills på måndag trotts att hon verkar må bra. Nu ska jag laga lite sen lunch.

Ovido - Quiz & Flashcards