Alla inlägg under januari 2009

Av Mamma Blå - 18 januari 2009 13:58

barnen badar, pappa är badvakt med toaletten som badvaktstorn med en tidning i knät och en kaffekopp i handen. Jag själv sitter här med en kaffekopp jag med. Idag är julen slut på allvar här hemma och det käns plötsligt lite mörkt i lägenheten, suck. Alla tomtar ligger nu nerbäddade i vår julkarton och sover sött. Det vill säga alla utom en, i stora killens rum, den fick jag absolut inte ta förän sommaren hade kommit.

Ja, ja ,sa jag, det kan väll gå bra då. :)

Av Mamma Blå - 16 januari 2009 10:01

var det tillsammans med en latte.

 

Av Mamma Blå - 16 januari 2009 08:07

var vi allihopa idag. Min sambo gick ändå upp tidigt och bakade bröd. Jag blev glad och lite överaskad, visst händer det lite då ochdå på helgerna aldrig en vardag innan jobbet. Det ska vila lite till sen blir det hembakat till fikarasten vid halv tio. Nu när lugnet har lagt sig här hemma så måste jag sätta igång med plugget, det blir hemma idag så barnen kan sluta lite tidigare.

Av Mamma Blå - 15 januari 2009 20:47

Nu gör min gulliga sambo latte åt mig, tvätten är färdigtvättad om ca 40 min. Plocka lite ska jag göra innan jag dricker kaffe. Inte mera plugg idag men imorgon.....

Sov så gott.

Av Mamma Blå - 15 januari 2009 16:07

Nu var det färdigfikat. Dags att läsa lite till innan tvättstugan hägrar ....

Hej hopp......

Av Mamma Blå - 15 januari 2009 15:49

i pluggandet. Kaffe, gott! Jag väntar på min bok (kommer imorron på posten) hoppas ändå få tag i någon begagnad så jag kan skicka tillbaka den nya. (det är inte billigt med kurslitteratur inte). Jag får nöja mig med stenciler och internet så länge.

Av Mamma Blå - 12 januari 2009 21:11

Idag var det upprop på min Omvårdnadsutbildning och storkillen var på femårskontroll hos tandläkaren, båda gick bra. Imorgon är första lektionen så det ska bli roligt. Lillan sover gott efter en lång dag på dagis, storkillen kämpar fortfarande för att hålla sig vaken. Nu ska jag skriva dagistider till barnen sedan hoppar jag nog isäng jag med.

Gnatt på er! 

Av Mamma Blå - 12 januari 2009 21:08

Jag vet inte varför lillbuset tyckte att den passade där, kanske var det bara tråkiga barnprogram på tv. *skratt*

 

Ovido - Quiz & Flashcards