Alla inlägg under februari 2009

Av Mamma Blå - 10 februari 2009 13:37

Kom till skolan idag på morgonen bara för att få reda på att föreläsningen som jag skulle gå på var inställd pga sjukdom. Ja,ja jag har ju hunnit skriva lite på mitt arbete och nu ska jag ta en paus och gå på stan innan det blir mer skriva fast då med biblioteket som arbetsplats. Sambon hemma med lillsnörpa idag, imorron får vi se vem som får den äran.

Nu ska jag gå och shoppa, det vill säga fönstershoppa för några pengar över har jag inte.

Av Mamma Blå - 9 februari 2009 20:45

snart lite kaffe och smörgås innan jag ställer mig och gör lite matlåda tills imorron. Barnen sover, än så länge, lillan har hostat lite men inte vaknat. Vi var till vårdcentralen i dag och fick Ventoline, vi får se om det funkar bättre inatt. Jag har obligatorisk föreläsning i morron så det vore skönt att komma dit lite utvilad. Lillan behöver sova en natt utan att hela tiden bli väckt av hosta och än så länge ser det bra ut men peppar, peppar.....

Av Mamma Blå - 8 februari 2009 23:36

kvällen har varit som de senaste med hosta och allt. Just nu sover hon i min famn här på soffan. Hoppas lugnet nu kan hålla i sig tills i morron....

Av Mamma Blå - 8 februari 2009 02:56

mera hosta och segt slem. Vi ringde sjukvårdsrådgivningen. Fick reda på det vi redan visste, dricka ,frisk luft och slemlösande hostmedicin. Ja,ja jag hoppas hon slutar hosta snart så vi alla får sova en stund.

Av Mamma Blå - 8 februari 2009 01:42

Av Mamma Blå - 8 februari 2009 00:41

Tycker så synd om min lilla söta. Just nu sover hon på min arm här i soffan men lägger vi ner henne i sängen så hostar hon tills hon kräks. Imorron åker vi in med henne har vi tänkt. Hoppas hon blir bättre snart.

Av Mamma Blå - 6 februari 2009 16:16

Lilla tjejen är varm och sover nu för tredje gången idag, hostar och vaknar och somnar om. Hennes ögon har börjat klibba och hon är allmänt hängig. Stora killen mår bra och tittar på "Oliver och gänget", han ville att jag skulle sitta med en stund så jag tog mig en kaffe.

Om en liten stund är det mat och fredagsmys, hade varit ännu mysigare om min syster och hennes barn myste med oss idag.

Ja,ja vad är väll.....

Av Mamma Blå - 6 februari 2009 09:19

Ja, rubriken sammanfattar rätt så bra vad som händer här hemma just nu.

Lillan hostade så mycket natten till torsdagen att hon kräktes flera gånger, inte mycket sömn där inte. Inatt var det också hostigt. Storebror är också hemma trotts att han mår bra. Jag är sååååå trött. Nu ska jag ta hand om städningen o två barn som just nu syskongnabbas.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards