Alla inlägg under september 2009

Av Mamma Blå - 3 september 2009 17:43

1 timme och 20 min i ösregn. Vi köpte mjölk på vägen hem för att göra pankisar, den blev lite våt och hal så den åkte i golvet på vårat köksgolv. Efter diverse svordomar , i mitt huvud så inte barnen skulle höra, så var det ju dax att göra smet.

Mamma Blå har kommit så långt att det är dax för äggen, de har frusit fast i äggkartongen, och går sönder, lyckades rädda två så det blir pankisar ändå.

OBS! Allt detta är sant.

Av Mamma Blå - 3 september 2009 15:35

tydligen springa och hämta på dagis och skola nu. Sedan väntar ensam kväll med mina små älsklingar, inte riktigt vad jag hade ställt in mig på. Drick ett glas vatten, samla energi....

Jag är glad, jag mår bra och allt kan bara bli bättre...................... 

Av Mamma Blå - 3 september 2009 15:27

men ibland blir jag lite trött. Huvudvärken vill inte gå över.

Försöker med mantrat: Jag är glad, jag mår bra och allt kan bara bli bättre......................

Av Mamma Blå - 3 september 2009 12:02

Vilken tur att jag hittade Lasange i frysen, så jag slapp att laga något. Men kaffe får jag sätta på i alla fall.


Av Mamma Blå - 3 september 2009 09:50

Idag är hela jag upp och ner. Känner lite av alla känslor. Hm.. ja, ja.

Idag blir det plugga och så måste jag försöka att börja med lite utrensning i klädkammaren, just nu har allt bara blivit inslängt (snabbstädning). :)


Av Mamma Blå - 2 september 2009 05:57

Pigg och glad ä r jag kanske inte, men uppe är jag.

Straxt ska jag åka till jobbet, där väntar en stressig dag.

Nåja, imorgon blir det nog inte lika stressigt, får vi hoppas.

Av Mamma Blå - 1 september 2009 12:11

plugga, och så blev det visst jobb ikväll. Tydligen får jag jobba imorgon också. Jag får plugga i övermorgon igen. Det är svårt att säga nej när man vet hur svårt det blir för dom. Nu ska jag äta lite.

Äta bör man........

Skapa flashcards