Alla inlägg under november 2010

Av Mamma Blå - 30 november 2010 16:10

Som så många andra just nu vill jag ha några timmar till varje dygn. Jag är trött och ont i en tand. Sambon hemma med sjuk lilltjej som har klet i ögonen och hostar hela nätterna. I kväll ska sambon och sonen på scoutavslutning och jag ska försöka plugga tills jag stupar. Jag ser fram mot helgen då jag hoppas att få träffa några vänner och ha mysigt!

Av Mamma Blå - 25 november 2010 10:45

Det snöar o snöar o snöar.....jag pluggar o pluggar o pluggar...... i morgon ska jag skriva prov och så jobba, hoppas jag kommer hem med bussen på kvällen bara.

Nu ska jag fortsätta att plugga o plugga o plugga till kl. fyra/halv fem då det är pulkor under armen o hämta barn.

Av Mamma Blå - 15 november 2010 11:03

Började igårkväll med att humöret svängde neråt, sov tungt i natt och

i morse vaknade jag grinig, när jag tog tempen så hade jag som sagt straxt över 38 och eftersom jag annars är en lågtempare så känner jag mig rätt mör i huvudet. Ipren har hjälpt men svårt att skriva något vettigt i skoluppgifterna när hjärnan är grötig. Nu hunungste och någon slags lunch, soppa kanske.

Av Mamma Blå - 13 november 2010 12:04

Idag skulle jag torka fönster nu när det ändå var plusgrader men då kommer regnet. Jag syr lite gardiner i stället och städar lite och så försöka klämma in lite plugg senare. Nu ska sambon laga mat, mums.

Av Mamma Blå - 9 november 2010 09:35

Barnen och jag jublar! Många andra vuxna muttrar, men jag tycker om snö allt blir lite ljusare då och så kan jag fortfarande komma ihåg glädjen som barn när den första snön föll.

Av Mamma Blå - 8 november 2010 19:29

Ja, man ska inte stressa men jag kan inte låta bli just nu. Skolan snart slut och jag vet inte hur jag ska hinna allt. Sonen hemma från skolan idag, han mådde illa i morse och hade ont i magen. Det var min tur att vara hemma idag och eftersom det var magen så fick lillan vara hemma från dagis också, inte mycket plugg gjort. Vill inte sitta ikväll men måste, bara sambon kommer hem så.

Skapa flashcards