Alla inlägg under december 2010

Av Mamma Blå - 25 december 2010 12:24

Ja när pluggstressen avslutades tog magsjukan vid här.

Vi har fått ställa in vårat firande med släckten igår också och nu på morgonen när jag packade så fick vi besked från sonen att det hela inte är över riktigt än. Jag har lagt mig i sängen nu och deppar lite...resten av julhelgen blir också här hemma. Jag saknar alla JÄTTEmycket.

Av Mamma Blå - 7 december 2010 09:45

Plugga,plugga, plugga. Det är tur att Josh är med mig idag, jag blir lite lugnare av hans musik just nu. Jag har så blandad musiksmak, en annan dag kan det funka bättre med Pearl Jam tex. Nu ska jag äta lite mellis och dricka honungste, febern verkar ha försvunnit i alla fall.

Av Mamma Blå - 6 december 2010 17:17

På förmiddagen var jag på ett servicehus och pratade med chefen där, de ville gärna ha mig som timvikarie, så efter nyår är det time för deligeringsutbildning och brevidgång. Bra att bli timvikarie på ett ställe till.

Nu ligger jag i sängen, känner mig sådär i kroppen och knoppen. Jag försöker intala min kropp att inte vara sjuk, har inte tid med det faktiskt.

Av Mamma Blå - 6 december 2010 15:20

Tack Magnus för att du hade med denna länk på din blogg för ett tag sedan, han är bara så bra.

Av Mamma Blå - 5 december 2010 23:45

Oj,oj,oj vilken rolig, galen och helt underbar helg, med mina vänner några jag inte träffar så ofta o en jag inte träffat på 3år. Vi blev vänner när vi gick på gymnasiet och vi är det fortfarande. Tack för att ni finns Yrla, Tant Grön , X och Y ni är bäst!

Av Mamma Blå - 1 december 2010 10:22

Ska jag träffa chefen för ett serviceboende, hoppas på att kunna börja där som tim vikarie efter nyår. Nu försöka skriva lite igen, svårt när tankarna flyger åt helt andra håll. Åter till näringsläran.

Av Mamma Blå - 1 december 2010 08:39

Lillan är trött idag hon fick följa med på scoutavslutningen igår så Mamma Blå skulle få plugga, hon sover fortfarande trotts att jag varit inne flera gånger. :)

Hon drar bara täcket åter över huvudet och sover vidare. Nu måste jag försöka plugga lite innan hon vill ha frukost, det är jag som ska vara hemma med henne idag. Troligtvis kan hon gå till dagis i morgon, håller tummarna för jag pluggar redan på högvarv. Härligt med sol ute men -21 så vi är nog inte ute någon längre stund idag. Om vi hinner ska vi baka i kväll, men bara om.

Skapa flashcards