Direktlänk till inlägg 18 april 2009

En skön dag...

Av Mamma Blå - 18 april 2009 20:45

Lillan vaknade tidigt i morse klockan 06:20 (det är tidigt för oss en lördag), sedan ville hon inte sova utan hellre busa med mig. Pappa i familjen gick snällt upp och gjorde välling, sedan gick han och la sig och somnade om. Stora killen sov hela moronen fram till omkring nio när han yrvaket kröp upp i soffan hos mig och en busig lillasyster. Det blev en lång frukost, mysigt,

sedan gick sambon ner till garaget för att kolla lite under motorhuven på vår bil som är väldigt svår att starta om man åkt en bit, stannar och sedan vill åka igen. Han fick hjälp av en snäll granne och det blev jättebra, trodde vi alla, men när vi senare tog en sväng och sambon stängde av motorn i väntan vid en järnvägsövergång så gick den inte att starta.

Som tur var funkade det efter tio-femton minuters  nervöst provande, bilen startade och vi kunde åka vidare till min mormor och morfars landställe. Vi kom dit åt lite mat plockade lite med saker och sedan åkte vi hem igen, utan missöden denna gång.

En stund i sandlådan blev det, sedan badkaret för barnen. Nu sover barnen och sambon också tror jag. :)

Ska gå och väcka honom så vi kan öppna en flaska vin.

Ha en skön kväll, det ska jag ha. :)  

 
 
Sofia

Sofia

18 april 2009 21:09

Hur gamal är lillan?
Jag har en lillkille som är född i feb 2008

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mamma Blå

18 april 2009 21:16

Min tjej är född i oktober 2007

 
Sofia

Sofia

18 april 2009 21:33

Japp nu är det rör på G.

Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

18 april 2009 21:35

Jag såg att jag missat ett "m" i gammal i förra inlägget.

Jag hatar när det blåser när man är ute på havet, så jag hoppas på hlet vindstilla.

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

18 april 2009 21:42

Vin, gott. Det dricker jag med men aldrig tillsammans med mannen. Jo, sist var på bröllopet, då gjorde han ju ett undantag, hi, hi.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

18 april 2009 22:00

Jobbigt med bilen, de ska ju bara gå och inte trassla sådär!
Hoppas att vinet smakar

http://anna78.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Blå - 7 juli 2016 11:58


  Idag upp till vår lilla o dlingsplätt.😊   

Av Mamma Blå - 9 maj 2016 15:31

Börjar bli lite sugen på att sy igen....letar bland mönster och tyger... ...

Av Mamma Blå - 12 juni 2014 21:47

Vi målar och målar o tapetserar ......eller nu blir det inte mer gjort idag.  Jag ska jobba imorgon och sambon oss. Jag är för trött och är jag för trött så blir det tydligen inte gjort.  ...

Av Mamma Blå - 17 maj 2014 23:58

Har jobbat kväll och ska upp om ca fyra timmar men kan inte sova.... lite kamomillte kanske. ...ja värt ett försök ...

Av Mamma Blå - 16 maj 2014 09:22

Idag är det fredag jublar många.....jag ska jobba ikväll och detta faktum är i sig kanske inte det roligaste men det är jobb i alla fall.  ...

Ovido - Quiz & Flashcards